שרימפס ביין לבן חמאה ומרווה

שלום וברוך הבא לאחד ממתכוני השרימפס, ומתכונים באופן כללי הכי פשוטים אבל מדהימים בבלוג הזה. אתמול בערב הכנתי את המנה האגדית הזאת, ואני חייב להודות שזה בוודאות הדבר הטעים ביותר שאכלתי החודש. למי שלא אכל שרימפס בחיים: זה מדהים. בניגוד לבשר זה לא לעיס, ובניגוד לדג אין בזה עצמות, אבל יש בו יותר טעם מאשר בדג. הוא קטן וסקסי, ממש כיף לאכול בידיים, והרוטב הזה משתלב איתו מושלם.

תדמיינו לכם ככה: שרימפס עסיסיים ורדרדים שהוקפצו באמבט של חמאה חומה, יין לבן, שום, ומרווה שהונחו בעדינות על הצלחת. כמה גרגירי פרמז’ן, ואתם מרימים את המזלג ולוקחים שרימפס אחד קטן טבול בטיפה רוטב. ובתת מודע שלכם אתם אומרים: טוב זה רק ארוחת ערב רגילה ביום שבוע רגיל, מה כבר המנה הזאת יכולה לעשות לי? ואז אתם מכניסים את המזלג לפה ובעדינות מחליקים את השרימפס על הלשון, לוקחים ביס, ועוד אחד, ואז אתם פולטים את אנחה ארוכה שבתת מודע התאפקתם איתה כל השבוע. ואם לגמרי במקרה אתם עוברים למדינה אחרת בעוד ארבעה ימים, ואתם בטירוף של אריזות, ומאוד מתרגשים, אבל גם קצת בסטרס, וכל כל זה מתחבא בתוך האנחה שאתם מתאפקים איתה כל השבוע, ברגע שאתם נותנים ביס ועוד ביס מהשרימפס הקטן, סך הכל שרימפס אחד קטן!! אז כל זה משתחרר ואתם לרגע אחד משוגרים אל גן עדן.

כן זה כוחו של האוכל.

כמה רעיונות לווריאציות

אז המנה הזאת הייתה כל כך טעימה שהייתי חייב לנסות כמה שדרוגים עליה. אחד מהם הוא פפרדלה ( עוד מרכיב מדהים ), שמנת ( מה שאמרתי קודם ), עוד כמות נדיבה של פרמז’ן, והשרימפס שום מרווה יין לבן המדהימים האלה. בעיקרון פשוט תעקבו אחרי המתכון הזה, והנה בא הקטע המגניב. אני יודע שזה נשמע הזוי, אבל זה נותן טעם של שום ומרקם קטיפתי של רוטב שמנת טוב אפילו לפני שהוספתי את הרוטב האמיתי. תטגנו בסיר גדול 2 שיני שום ב-2 כפות חמאה לדקה, ואז תוסיפו 4 כוסות ציר עוף או ירקות ושתי כוסות מים ותביאו לרתיחה. תוסיפו את הפסטה, תנמיכו את האש לבינונית ותבשלו עד שרוב הנוזלים מתאדים. אל תסננו את הפסטה, הנוזלים שנשארו יעזרו לעטוף את הפסטה. שופכים בערך שלושת רבעי כמות מהשרימפס ( את השאר אני ממליץ לזלול לבד ) והרוטב שלהם לסיר הפסטה, מוסיפים כוס שמנת להקצפה וחצי כוס פרמז’ן מגוררת, קצת פטרוזוליה קצוצה, לימון מלח ופלפל. תבשלו על חום נמוך דקה שתיים ונשארתם עם אהוב ליבכם ובלוטות טעמכם!! מתכוני שרימפס הם בהחלט האהובים עלי.

נ.ב: המשפחה שעוברת מדינה היא לא לגמרי במקרה משהו שעלה לי לראש, מוזמנים לקרוא את הפוסט הזה: נוסעים לשבתון בסן פרנסיסקו. תהנו מהמתכון!!

ננ.בב כתבתי את הפוסט הזה מלפני שלושה חודשים אבל רק עכשיו אני מפרסם אותו, אז זה פוסט יותר עדכני על המעבר: הגענו לארה”ב. תהנו מהמתכון, עוד פעם!!

שרימפס ביין לבן חמאה ומרווה

Recipe by דניאל וילנצ'יקCourse: מנות ראשונותCuisine: איטלקיDifficulty: קל
מנות

4

מנות
זמן עבודה

15

דקות
מתי אוכלים

15

דקות

תדמיינו לכם ככה: שרימפס עסיסיים ורדרדים שהוקפצו באמבט של חמאה חומה, יין לבן, שום, ומרווה שהונחו בעדינות על הצלחת. גן עדן בצלחת.

חומרים

  • 800 – 900 גרם של שרימפס קפואים ( רצוי ג’מבו ) מופשרים

  • 4 כפות חמאה

  • כוס ורבע יין לבן

  • רבע כוס מרווה קצוצה

  • 3 שיני שום כתושות

  • 2 כפות מיץ לימון

  • מלח ופלפל

הוראות הכנה

  • עושים את המתכון הזה בשתי מחבתות גדולות, או בשתי נגלות על מנת שכל השרימפס יהיו בשכבה אחת, ולכן תוסיפו חצי מהמרכיבים לכל מחבת.
  • מחממים במחבתות חמאה על אש בינונית. אם השרימפס רטובים מנגבים מעט בנייר מגבות, מוסיפים את אותם בשכבה אחת, ומטגנים 2-3 דקות מכל צד עד שהם ורודים ויפים.
  • מוסיפים את השום המרווה והיין הלבן ומבשלים לעוד 3-5 דקות עד שרוב נוזלים התאדו והשרימפס מעט חומים מבחוץ. מתבלים ומוסיפים לימון, מגישים ובתיאבון!!

הערות

  • אם כמוני לא תכננתם על להפשיר את השרימפס יום מראש אפשר לשפוך עליהם קצת מים חמים או להפשיר אותם במיקרו על מצב Defrost, ואז לנגב בנייר מגבת אבל חשוב שהשרימפס יהיו יבשים לפני ההכנסה למחבת.
שתפו עם העולם !!

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *