מתחילים עם גרש

טוב למי שלא יודע בנוסף לבישול אני מאוד אוהב לנגן סקסופון ופסנתר. אני מנגן סקסופון 3 שנים כבר ועכשיו ( אני מפרסם את הפוסט הזה הרבה יותר מדי מאוחר, אז תחשבו שהפוסט הזה הוא מספטמבר בערך ), החלטנו שכדאי שאני אעבור ללמוד אצל גרש. גרש גלר הוא המורה לסקסופון מספר 1 בארץ, ומוביל בכל העולם ( בשיעורים שלי הוא מראה לי את האלבום תמונות שלו, יש שם תמונות עם ביבי, בבית הלבן, גרש עם בני גולוסון שהוא נגן סקסופון מדהים ומפורסם, רפי קולטריין שהוא הבן של ג’ון קולטריין, אחד הנגני סקסופון הכי טובים בהיסטוריה, סטן גטז שהוא גם אחד הנגנים הטובים בכל הזמנים ) בקיצור הבנתם. ולנו יש מזל ענקי שהוא מלמד בקונסבטוריון שהוא 3 דקות נסיעה מהבית שלנו, והוא גם באותו בניין של התיכון של האקדמיה למוסיקה שעכשיו אני לומד בה. וכמו שאתם יכולים לדמיין, למורה ברמה כזאת יש דרישות גבוהות. טוב אז היו לי איתו שיעור ראשון והוא מאוד נחמד, הוא כל הזמן קורא לי “נכד שלי” ( תקראו במבטא רוסי ).

איך מתאמנים עכשיו

עד עכשיו הייתי מתאמן אולי פעם או פעמיים בשבוע, בערך חצי שעה, אז עכשיו אני צריך להתאמן הרבה יותר. גרש רוצה שהלו”ז אימונים שלי יראה ככה: חצי שעה צליל מלא ( פשוט צלילים ארוכים ), 5 דקות תרגילי נשימה על כיסא, 10 דקות נשימה מחזורית עם קש וכוס, 10 דקות נשימה מחזורית על פיה, 5 דקות לנגן על הפיה, חצי שעה קריאת תווים, חצי שעה סולמות, ומינימום ( מבטא רוסי ) שעה תוכנית, שזה היצירות שאני באמת מנגן. כל זה כמובן כל יום. בהתחלה לא עשיתי אפילו רבע מזה, אז קיבלתי נזיפה קטנה, ועכשיו אני כל יום נוסע לקונסבטוריון כדי להתאמן 3 שעות ביום. אבא צוחק שהדברים שגרש רוצה שאני אתאמן עליהם ממש מוזרים, כמו לנגן על פיה שאני מוכרח להודות נשמע נורא ואיום. או נשימה מחזורית עם קש וכוס, שזה אומר שאני עושה בועות עם קש פחות או יותר. סתם אבל כל הדברים האלה באמת עוזרים לנגינה, זה כמו בקראטה קיד שהוא עושה את כל העבודות של מיאגי, ואז פתאום הוא מגלה שזה הכל מהלכים של קראטה.

השקעה גם להורים

עוד דרישה של גרש היא כמובן הכלים הטובים ביותר, וכן אני אומר כלים כי הוא רוצה שנקנה כמה. החברה שהוא דורש מכולם לקנות היא סלמר פריז, החברה הכי יקרה ונחשבת שיש לסקסופונים. וסקסופון של החברה הזאת עולה הרבה. פלג, התלמיד הכי מצטיין של גרש כרגע אמר לי ככה: יש לנו בבית 2 קלרינטים, סקסופון סופרן, טנור, אלט, ובריטון ( גם אח של פלג לומד אצל גרש ). נראה כרגע שגרש בדילמה בנוגע לאיזה סקסופונ/ים הוא רוצה שאני ינגן.

הרביעיה של גרש

חכו חכו עדיין לא הגעתי לחלק המעניין. לגרש יש כבר עשרות שנים רביעית סקסופונים של התלמידים שלו. הוא לוקח את התלמידים הכי טובים שלו לרביעיה והם באופן קבוע זוכים בתחרויות בינלאומיות. איכשהו יש אצל גרש יש המון אחים, בסרטון השניים עם השיער השחור הם האחים וגנר, והגדולים יותר הם גם אחים, שלצערי גמרו בית ספר השנה והחליפו אתם שניים אחרים בתחילת הקיץ. גרש כבר מדבר איתי על להצטרף לרביעיה, וכל הזמן עכשיו שהם עושים חזרות גרש רוצה שאני אבוא ואשמע אותם, מה שטיפה מלחיץ אותי כ יש מצב שניסע לשבתון שנה הבאה בארה”ב. גרש גם רוצה לעשות רביעיה של ילדים בגיל שלי, וגרש כבר בן 75, אז באמת שיש לי מזל גדול.

מה הלאה

טוב אז עכשיו שהכרתם את הפן המוזיקלי שלי, וגם את גרש אני יתחיל לכתוב פוסטים על גרש והרביעיה, אז הנה קישור למאגר של כל הפוסטים שקשורים למוזיקה: קטגוריית נגינה. תמשיכו לעקוב אחרי המתכונים ואחרי פוסטים חדשים, ואני יגלה לכם סוד, אנחנו אמורים לעבור דירה עוד מעט ( שוב, כבר עברנו, אבל הפוסט הזה הוא כאילו מאוקטובר ), וגם התחלתי ללמוד באקדמיה למוזיקה ככה שעומד להיות הרבה תוכן מעניין בשבילכם לקרוא!!

שתפו עם העולם !!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *